Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poloautomatická segmentace obrazu
Horák, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro tvorbu fotomontáží. Nástroj je postaven na metodách poloautomatické segmentace obrazu. Práce nastiňuje problematiku segmentace obrazových dat a výhody interakce s uživatelem. Podrobněji analyzuje různé přístupy k interaktivní segmentaci obrazu, vysvětluje jejich princip a ukazuje jejich kladné a záporné stránky. Dále ukazuje výhody a nevýhody aktuálně používaných aplikací pro úpravy fotografií. Navrhuje aplikaci pro tvorbu fotomontáží, která se skládá ze dvou kroků: Extrakce objektu z fotografie a jeho vložení do fotografie jiné. Pro první krok je využita metoda poloautomatické segmentace GrabCut postavena na teorii grafů. Součástí práce je i porovnání aplikace s jinými aplikacemi, ve kterých je možné fotomontáž vytvořit, a testování aplikace u uživatelů.
Genderová identita v díle Claude Cahun
Hapková, Tereza ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou genderové identity v umělecké tvorbě francouzské umělkyně Claude Cahun. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí pohlaví, genderu a identity v kontextu života Claude Cahun. Dále je důležitým tématem její mnohočetné já, které prezentuje ve svém díle skrze zašifrované zprávy. Ukrývá se ve svém zkonstruovaném světě plném masek, maškarád, zrcadel, dvojníků a inscenací, za jehož oponu pouštěla pouze svou partnerku Suzanne Malherbe. Didaktická část bakalářské práce je zaměřena na návrh využití techniky fotomontáže ve výuce výtvarné výchovy a její propojení s dalšími obory. Výchozí inspirací jsou fotomontáže obsažené v knize Aveux non avenus doplňující převážně autobiografický text Claude Cahun. Hlavním tématem knihy je hledání sebe sama a vlastní identity prostřednictvím textu a ilustrativních obrazů. Cahun v knize vytvořila vlastní svět díky přeskupování svých fotografií a utváření nových celků, čehož docílila právě prostřednictvím fotomontáže. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na fotografickou tvorbu Claude Cahun. Nejprve se věnuji principům v jejím fotografickém díle a jejich obecnější analýze. Následně analyzuji tři konkrétní série fotografií či fotografie, ke kterým přidávám vlastní komentář prostřednictvím vlastního autorského fotografického projektu....
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
Popkulturní symboly ve vizuální publicistice v desátých letech dvacátého prvního století v obrazech Tea Adamyho
Dvořáková, Anna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
AbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.
Fotografický obraz jako východisko pro jiná média
Češková, Ivana ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Češková Ivana Photographic Image as a Basis of Other Media [Bachelor's thesis] The subject of this bachelor's thesis is photographic image as a basis of otrher media. It is focused on using and changing both analog and digital photography including photomontage, collage and animation. Theoretical principles discussed in the thesis are then converted to the project for elementary school students. The practical part is also based on the above mentioned theoretical principles. Key words: photography, animation, contemporary art, photomontage, art education
Ilustrace přebalů notových záznamů české populární hudby v první polovině 20. století
Polonyiová, Veronika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Ilustrace přebalů notových záznamů české populární hudby v první polovině 20. století Anotace Tato diplomová práce pojednává o vizuální podobě notových přebalů populární hudby vydávané ve vybraných nakladatelstvích v první polovině 20. století se zaměřením zejména na malé formáty hudebnin dvacátých až čtyřicátých let. Na výtvarném zpracování přebalů se podílela velká řada českých, ale i několik zahraničních výtvarníků ovlivněných různými výtvarnými tendencemi. Tvorba velké části z nich je úzce spjata s ilustrací, tvorbou plakátů a reklamní činností. Někteří umělci se navrhováním přebalů věnovali soustavně a jejich práce najdeme v řadě nakladatelství, ale pro některé byla tato činnost jen krátkou epizodou. Jsou zde zdokumentovány a zhodnoceny výsledné tisky hudebnin získaných v institucích, které je shromažďují - zejména Hudební oddělení Národní knihovny a České muzeum hudby náležícímu k Národnímu muzeu v Praze. V některých případech tato část zaznamenává i originály ilustrací uložených v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze, které byly velice nápomocné pro zjištění výtvarných postupů, kterými umělci tvořili. Z práce je zřetelné, že ilustrace těchto notových záznamů, jimž doposud nebyl v odborné literatuře věnován prostor, jsou významnou ukázkou a nedílnou součástí českého grafického designu a ilustrace první...
Metody rozkrývání digitální manipulace v kontextu ČR
Janeček, Richard ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
V této práci se zaměřuji na postprodukční techniky v žurnalistické fotografii a na forensní metody, kterými je možné tyto zásahy rozkrýt. Pomocí rozhovorů hledám význam pojmu autentický v digitální éře a způsoby, jakými média, porotci fotografických soutěží a soudní znalci ověřují pravost digitálních fotografií. Příklady z minulosti jsou zde zastoupeny jako předzvěst úprav v digitální éře. Tato éra je pak zastoupena jednotlivými případy, které zároveň slouží jako kategorie pro nejtypičtější druhy manipulací fotografie v oblasti zpravodajství, fotografických soutěží a vědecké fotografie.
Fotografický obraz jako východisko pro jiná média
Češková, Ivana ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Češková Ivana Photographic Image as a Basis of Other Media [Bachelor's thesis] The subject of this bachelor's thesis is photographic image as a basis of otrher media. It is focused on using and changing both analog and digital photography including photomontage, collage and animation. Theoretical principles discussed in the thesis are then converted to the project for elementary school students. The practical part is also based on the above mentioned theoretical principles. Key words: photography, animation, contemporary art, photomontage, art education
John Heartfield v Československu
Donné, Tereza ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Předložená diplomová práce Pobyt Johna Heartfielda v Československu 1933-1938 pojednává o výtvarné tvorbě a pobytu německého výtvarníka Johna Heartfielda v Praze v letech 1933- 1938, kam byl nucen uprchnout po Hitlerově nástupu k moci. Práce sleduje Heartfieldovu činnost v Československu; od vytváření fotomontáží a politických karikatur publikovaných v dělnických novinách Arbeiter-Illustrierte Zeitung a Volks-Illustrierte, přesunu berlínského vydavatelství Malik do Prahy, knižních obálek pro česká nakladatelství, členství ve skupině Oskar Kokoschka Bund, až po jeho výstavní činnost v Československu, jakou byla spoluúčast na Mezinárodní výstavě karikatury a humoru, či na Mezinárodní výstavě fotografie v Praze. Provedená kulturně historická analýza postihuje i další Heartfieldovy aktivity spojené s jeho pražským pobytem. Jeho vztah k Československu, umělecké, společenské i pracovní styky s českými levicově zaměřenými intelektuály a umělci či dopad jeho tvorby na české prostředí. Heartfieldův pobyt byl spěšně ukončen okupací Československa v roce 1938 a odchodem do Londýna.
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.